maandag 17 februari 2014

App-art ...

Daphne Doemges-Engelen
Daphne Doemges-Engelen
Nee, ik ben niet ouderwets. Ik heb een zakelijke Facebookpagina, bekijk mijn mails waar ik maar wil via mijn smartphone en thuis bedienen we de lampen met een tablet. Maar toch… soms wordt de digitale revolutie een beetje te gek. Denk ik dan. Zo las ik gisteren op Teletekst (ja, Teletekst: het bestaat nog!) een berichtje over een speciale app voor honden: met een klik op de kaart kan het baasje zien waar andere honden in de buurt aan het spelen en wandelen zijn. Je kunt ook een playdate maken voor een heerlijke wandeling. Iedere hond krijgt een eigen profiel en DoggyDating is geboren. Voor wie het wat lijkt… de gratis app is vanaf maart dit jaar beschikbaar.

Nu ben ik een grote hondenliefhebber en laat ik iedere dag vol plezier mijn eigen trouwe viervoeter uit. Maar een datingapp voor honden… Ligt het aan mij, of gaat dat wel ver? Het is op z’n minst app-art. Ja, apps zijn een slimme uitvinding en vaak heel handig. Een weerapp, uitzending gemist app of een app waarmee ik eenvoudig mijn zorgdeclaraties kan doen: ideaal. En natuurlijk hoeft het niet alleen maar praktisch te zijn. Spelletjes en receptenapps zijn niet voor niets immens populair.

Maar tegenwoordig heeft alles en iedereen een app. Wat dacht je van een Waddenapp - bepaal in 4 klikken welke vogel je ziet vliegen rondom de Waddenzee! -, de app Ma Bourgogne met de mooiste vakantiefoto’s van de Bourgogne of de Cycloramic: een app die je iPhone automatisch 360 graden laat draaien en ondertussen een video maakt. Waar houdt de app-verslaving op? Ben ik de enige die ook nog eens gewoon met een lekker boek - nee, geen e-reader, maar echt papier - en een kop thee geniet van ‘ouderwets’ leesplezier? Natuurlijk onder het genot van een appelpunt…

Daphne Doemges-Engelen
Textworld
www.facebook.com/textworldnl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten