![]() |
Hub Dohmen |
maandag 16 december 2013
Opdracht accepteren die risico op faillissement inhoudt?
Duurzaam bouwen
![]() |
Clairette Gitz |
Wat verstaat men onder duurzaam bouwen? Daar bestaat nogal enige spraakverwarring over. Bij sommige gebouwen gaat het over het gebruikte materiaal, of dat belastend is voor het milieu bij toepassing ,bij fabricage en bij sloop. Bij andere gaat het over de energie-belasting die ontstaat doordat het verblijven in het huis of het gebouw gekoeld of verwarmd wordt. Duurzaam wordt ook gebruikt voor de levensduur van een gebouw. Of een gebouw heeft een duurzaam karakter omdat het dierbaar is geworden of een bepaalde status uitstraalt, of omdat het een dusdanige maatvoering of constructie heeft dat het makkelijk voor een ander doel hergebruikt kan worden.
maandag 2 december 2013
Revitaliseren van een website
![]() |
Fennard Drenth |
Kortom een website revitaliseren is een website nieuw leven inblazen.
Voordelen revitaliseren
Er zijn veel voordelen van dit revitaliseren, waarbij we ons gaan focussen op de belangrijkste.
- Doelgericht, veranderen wat beter moet. Wat goed is, blijft goed.
- Goed voor de vindbaarheid, geen compleet nieuwe website maar slechts een aanpassing.
- Doseerbaarheid van de veranderingen, je branding blijft.
- Lagere kosten omdat er maar een aantal delen worden aangepast.
- Bestaand versus nieuw.
Belangrijk aspect van veel website’s waar nogal vaak niet bij stil wordt gestaan.
Komt het door onze weggooi maatschappij? Ik weet het niet, maar het gebeurt wel.
Omdat je zelf je website wilt kunnen aanpassen, hoef je geen nieuwe website. Zou zonde zijn om een mooi ontwerp met goede teksten niet meer gebruiken.
Het technische gedeelte kan tegenwoordig worden aangepast zonder dat anderen dat zien.
Netwerken
![]() |
Mireille van de Riet |
Mireille van de Riet
www.kunstvanderiet.com
woensdag 27 november 2013
Gelijkgestemde zielen
![]() |
Daphne Doemges-Engelen |
Uit onderzoek van de University of Queensland blijkt dat wat mensen creëren voor een groot deel afhangt van anderen om hen heen. Creatievelingen zijn een product van de groep en de samenleving waarin ze zich bevinden, stelt professor Alex Haslam van de University of Queensland. Hij geeft aan dat mensen gemotiveerd raken als ze tot een groep behoren of er juist buiten vallen. Op die momenten gaan ze op zoek naar bijzondere creatieve uitdagingen. Haslam denkt dat creativiteit niet ‘zomaar’ ontstaat, maar voornamelijk als je samenwerkt met gelijkgestemden. Mensen die je stimuleren en aanmoedigen, en die het vooral ook eerlijk zeggen als je idee niet ‘je-van-het’ is.
Ik kan me wel vinden in de theorie van deze professor. Want altijd als ik een brainstormsessie volg, krijg ik daar een enorme boost van. Je steekt elkaar aan met nieuwe ideeën en enthousiasme. En een voorstel van een ander zet je eigen radartjes weer verder in beweging. Vaak leg ik daarom ook nieuwe artikelideeën voor aan iemand uit mijn omgeving; ‘is het wat’? Want ik kan het zelf dan nog zo geweldig vinden, zitten anderen er wel op te wachten? Natuurlijk, het is jammer als iemand het idee waar je zorgvuldig op zat te broeden afwijst met een lauwtjes ‘mwah…’. Maar het zet je wel weer aan het denken, je zoekt andere invalshoeken op om met een écht verrassend idee te komen. Dus creatief zijn, dat ben je vooral in een samenspel met anderen. Een mooi voorbeeld is dit platform van gelijkgestemde zielen!
Daphne Doemges-Engelen
Textworld
www.facebook.com/textworldnl
maandag 25 november 2013
Als ik maar aan tafel zit, verkoop ik wel
![]() |
Fennard Drenth |
Door die vervelende periode die we crisis noemen, moeten helaas meer ondernemers koud acquireren.
Schitterend product of goede dienst, dat vindt toch iedereen?
Een product dat je zelf hebt ontwikkeld, daar ben je laaiend enthousiast over. Het ziet er prachtig uit en iedereen moet het gebruiken wat jou betreft. Tijdens een verkoopgesprek voel je dat iemand niet enthousiast is en dat doet pijn. Ziet die andere persoon nou echt niet dat dit handig/goed/mooi is? Nog maar wat pluspunten in de strijd gooien dan, afgewisseld met korting en extra service. Nog steeds toont je gesprekspartner geen interesse. Voor je het weet, zit je weer in de auto en voel je je niet op je gemak. Wat is er nou fout gegaan? Het kan best voelen als een persoonlijke afwijzing. Ga uit van de behoefte van je gesprekspartner en vraag daar naar. Heeft de persoon tegenover je geen interesse in je product of dienst, stop dan met verkopen. Het voelt vaak als doordrammen en dat is niet leuk voor je gesprekspartner.
dinsdag 29 oktober 2013
Veelvoorkomende misverstanden: Website (en een leuke aanbieding)
![]() |
Fennard Drenth |
Tijdens een kennismakingsgesprek vraag ik altijd aan de ondernemer wat men aan marketing, sales en acquisitie doet.
Zo kom je immers aan meer klanten. Tijdens deze gesprekken tref ik relatief veel mensen die de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Je kunt immers niet overal alles van afweten.
Zo hoor ik vaak de volgende misverstanden over websites.
Website belangrijk?
Het is algemeen bekend bij ondernemers dat opdrachtgevers die hen benaderen, vaak al hebben gekozen met wie ze zaken doen.
In ieder geval hebben ze jouw producten of diensten nodig. Vindbaar zijn op één van de belangrijkste plekken waar mensen zoeken, is dus héél belangrijk. De 2 grootste websites waar wordt gezocht zijn Google en Youtube. Youtube? Ja Youtube.
Verrassend maar eigenlijk ook weer niet. Vandaag eerst maar eens Google.
Mijn website staat bovenaan in Google
Ik zat aan de koffie bij een ondernemer. “Kijk maar mee, ik begin mijn bedrijfsnaam in te typen op Google en mijn website staat nu al bovenaan!”
Ik liet de ondernemer nogmaals zoeken op mijn laptop of vroeg hem eerst de browsergeschiedenis te verwijderen.
Ineens bleek hun website niet eens op de eerste 5 pagina’s van Google te vinden. Hoe dit kan? Google plaatst vaker bezochte websites hoger in de resultaten zodat u ze sneller terugvindt. Zeker uw eigen website.
Abonneren op:
Posts (Atom)