woensdag 2 oktober 2013

Ja maar

positionering
Charlotte Grips
Doelen voor 2013: baan afronden en volledig zelfstandig als fotograaf werkzaam zijn…..
Resultaat tot nu toe: nog steeds werkzaam in andere baan die me eigenlijk dusdanig veel tijd kost dat ik het bijna niet meer kan combineren met het fotograferen waar ik steeds meer opdrachten voor krijg.

Vragen: Kan ik in deze tijd mijn baan wel opzeggen, is dit wel verstandig? Blijven er het komende jaar nog zo veel opdrachten komen? Hoe kan ik er meer krijgen, zodat ik wel mijn baan op kan zeggen? Hoe krijg ik meer continuïteit in mijn werk en mag ik dat wel verwachten? Moet ik mijn doelen bijstellen en realistischer zijn?

En zo ga ik het laatste kwartaal van 2013 in. De Troonrede is geweest, Algemene Beschouwingen en al met al mag ik nog steeds niet klagen. Ik heb fijn te werken, met het mooiste werk wat er is, maar ik wil meer. En daar zit nu het grootste probleem. Ik maak geen reclame voor mijn bedrijf, adverteer niet, maar heb het van mond tot mond reclame en zo nu en dan eens een kaartje uitdelen. Stel je nou voor dat ik wel reclame zou maken, zou dat dan nog meer werk opleveren? Ik vind het ook zo lastig om een mooi en goed portfolio op te bouwen, voor de ene klant heb je portretten nodig en voor de andere opdrachtgever een serie bedrijfsopnames.

Er is altijd een reden om iets wel of niet te doen, elke beslissing heeft gevolgen. Zeg ik mijn baan op dan heb ik geen vast inkomen, maar wel meer tijd voor mijn fotografie. Neemt mijn fotografie af heb ik geen werk meer. Het mooie is wel dat als je niet opgeeft er weer mooie dingen en opdrachten voorbijkomen. Ik heb nieuwe opdrachtgevers gekregen waar ik op projectbasis voor mag werken. Heb een fantastische expositie gehad, een boek uitgegeven, wat wil ik nog meer. Veel tevreden mensen en mooie beelden gemaakt. Ja maar, het jaar is nog niet voorbij. Nee dat klopt, maar die nieuwe agenda voor volgend jaar ligt er en ik ga er hard voor werken om ook volgend jaar weer iets moois van te maken en hem goed te vullen.

De winter is in aantocht, de studio wordt weer vaker gebruikt nu het buiten koud is en daar is nog veel werk te verrichten, zo ook vandaag!

Mijn naam is Charlotte Grips, ik fotografeer en wil graag mooie dingen maken.

Groeten en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten