maandag 2 december 2013

Netwerken

positionering
Mireille van de Riet
De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met netwerken. Het resultaat is niet direct meetbaar, maar ineens komen er meer mogelijkheden op mijn pad. De vraag of ik wil inschrijven voor een project voor een museum is daar een goed voorbeeld van. Alleen al die vraag maakt me blij! Door het netwerken ben ik op nieuwe ideeën gekomen en heb ik nieuwe mensen ontmoet die inspirerend zijn. Het is ook prachtig om sommige mensen bezig te zien, zo gepassioneerd en enthousiast. Dat werkt aanstekelijk en dat werkt weer door naar de mensen om je heen. Projecten waar ik voorheen nooit van had gehoord, laat staan voor werd gevraagd die komen nu wel spontaan naar me toe. Het nut van netwerken bestaat dus wel! Gewoon je gezicht laten zien, contact maken en het contact houden. Dit kan heel gemakkelijk met social media. Het doel is niet meer om te verkopen maar om contacten te leggen. Ik hoorde op een symposium de uitspraak: “Het gaat niet om wat je kunt, maar wie je kent”. Zakendoen wordt zo gemakkelijk! Op een ontspannen manier mensen leren kennen met als gevolg op termijn zaken doen. Kortom, een nieuwe kunst!

Mireille van de Riet
www.kunstvanderiet.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten