maandag 2 december 2013

Revitaliseren van een website

positionering
Fennard Drenth
Wat een website is, hoef ik u gelukkig niet meer uit te leggen. Revitaliseren van een website is minder bekend. Sterker nog, je komt het bijna nooit tegen. “Nieuw leven inblazen” is misschien wel de beste verklaring van het woord revitaliseren.
Kortom een website revitaliseren is een website nieuw leven inblazen.

Voordelen revitaliseren
Er zijn veel voordelen van dit revitaliseren, waarbij we ons gaan focussen op de belangrijkste.
  • Doelgericht, veranderen wat beter moet. Wat goed is, blijft goed.
  • Goed voor de vindbaarheid, geen compleet nieuwe website maar slechts een aanpassing.
  • Doseerbaarheid van de veranderingen, je branding blijft.
  • Lagere kosten omdat er maar een aantal delen worden aangepast.
  • Bestaand versus nieuw.
Doelgericht, veranderen wat beter moet.
Belangrijk aspect van veel website’s waar nogal vaak niet bij stil wordt gestaan.
Komt het door onze weggooi maatschappij? Ik weet het niet, maar het gebeurt wel.
Omdat je zelf je website wilt kunnen aanpassen, hoef je geen nieuwe website. Zou zonde zijn om een mooi ontwerp met goede teksten niet meer gebruiken.
Het technische gedeelte kan tegenwoordig worden aangepast zonder dat anderen dat zien.

Goed voor de vindbaarheid
Door uw website te revitaliseren i.p.v. te vernieuwen blijft deze online en vindbaar door Google. Hierdoor zullen bezoekers geen irritante foutmeldingen krijgen en google zal je website niet lager gaan plaatsen in de ranking. Toch belangrijke zaken.
Google vindt aanpassingen leuk en zal je daardoor belonen met een hogere plaatsing.

Doseerbaarheid van de veranderingen
Ken je het? Een relatie van je heeft een website waarop je alles kunt vinden en de website vindt je best mooi. Ineens is er een nieuwe website…..
Continu zoeken en het ziet er niet uit! Revitaliseren is doseerbaar en kan per aanpassing worden verwerkt. Zelfs het uiterlijk kan per minimale stapjes worden veranderd.

Lagere kosten
De kosten van een website worden door een aantal factoren opgebouwd.
Logisch en eenvoudig te begrijpen. Ontwerp, teksten, technische gedeelte, zoekmachineoptimalisatie enz. Tel het allemaal bij elkaar op en je hebt een website.
Revitaliseren is vaak het veranderen van één of meerdere delen van een website. Wat goed is, gaan we niet veranderen en kost dus ook geen geld. Het aanpassen i.p.v. veranderen is meestal voordeliger. Uiteindelijk is een website revitaliseren dus voordeliger en (meestal) beter.

Bestaand versus nieuw
Veranderingen, sommigen hebben er een hekel aan. Laten we het netjes “autistische trekjes” noemen. De mensen die niet van plotselinge veranderingen houden worden met revitaliseren op hun wenken bediend. Google houdt uw oude ranking en ziet dat u verbeteringen doorvoert en zal u dus nog hoger gaan plaatsen. Allemaal voordelen t.o.v. een totaal nieuwe website. We adviseren om het financiëel voordeel te investeren in zaken zoals SEO (zoekmachine optimalisatie) en usability (gebruiksvriendelijk maken van een website). Zo krijgt u meer bezoekers en die bezoekers zullen eerder aanvragen of bestellen dan ze voorheen deden.

Wees nou eens eerlijk. Valt u het aantal opdrachten en/of aanvragen van uw website niet tegen??

Fennard Drenth, www.acquisitietips.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten